Köpvillkor

§ 1 Allmänt

Sega gubben säljer konfektyrer och dryck i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59).

§ 2 Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.
Kampanjer Sega Gubbens kampanjer är tidsbegränsade. Vid användande av rabattkoder är de i regel bara giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Vi ber dig kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp. Sega Gubben förbehåller sig rätten att makulera order vid missbruk eller otillbörligt bruk av rabattkoder. För eventuella tillkommande fraktavgifter, läs mer under Fraktavgift.

§ 3 Betalning

 

 

Köpvillkor

Handla nu - betala först efter leverans!

När du betalar via faktura administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.

Detta erbjuder vi dig:

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

 

Villkor för delbetalning

Allmänt

Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fakturorna skickas via e-post.

Varför billmate delbetalning?

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr med billmate delbetalning 12 månader är uppläggningsavgiften 245 kr. Den gällande årsräntan är 12 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 22.63 %. Kreditköpspriset är 11268 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 939 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker varje månad under ett års tid.

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

 

Villkor för kortköp

När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.

Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

 

§ 4 Personuppgifter

Personuppgifter du lämnar till Sega Gubben hanteras med respekt och i enlighet med Personuppgiftslagen SFS 1998:204 och EU Direktivet 95/46/EC. Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig.

§ 5 Fraktavgift

Frakt på 59:- tillkommer på alla ordrar inom Sverige. Vid större skrymmande beställningar kan extra avgifter tillkomma som debiteras köparen.

§ 6 Leveranssätt

DHL ServicePoint

Dina varor levereras av DHL till ett av deras utlämningsställen. DHL Servicepoint aviseras med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar oss.

TÄNK PÅ TEMPERATURKÄNSLIGA VAROR SOM T.EX CHOKLAD. Vi ersätter inte konfektyr som blivit skadat pga värme. 

§ 7 Paket som inte hämtas ut från ombud

Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften (fn 300 SEK) avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad. Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

§ 8 Ångerrätt, byte och returer

Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen tyvärr ingen returrätt. se distanshandelslagen http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=2005:59

Vid beställning av livsmedel gäller ingen ångerätt. Se mer info på Distans och hemförsäljningslagen

§ 9 Reklamation

Vid skada på förpackningen eller produkten, anmäl detta inom 3 dagar hos transportbolaget samt till oss på Sega Gubben. order@segagubben.se

§ 10 Force Majeure

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

 

§ 11 Lagerfel

Vi på Sega Gubben gör allt för att vårt lagersaldon ska stämma. Om ett lagerfel skulle uppstå, då förbehåller vi oss rätten att ta bort denna varan och krediterar beloppet.

Sega Gubben Reserverar sig för tryckfel och prisändringar som tillkommit. Ev. slutförsäljning av vissa varor meddelas till kund. Sega Gubben förbehåller sig rätten att avslå order.

 

Senast uppdaterad 20151202

Reservation för ev. tryckfel och slutförsäljning. Alla priser är SEK och inkl moms.